wtorek, 5 marca 2013

Monaster w skale

W okolicach Rossosha znajdują się dwa monastery, żeński i męski ..... co jakiś czas mój mężuś obiecuje mi że zamknie mnie w jednym z nich... a  ja pytam którym:) 

Latem 2012 wybraliśmy się do klasztoru żeńskiego koło wsi Kostomarovo. Robi wrażenie... początkowo wydaje się że w środku -w skale będą jedynie małe, ciasne pomieszczenie, ale idąc długim korytarzem stopniowo odczuwa się przyjemny chłód, aż za zakrętem ukazuje się na prawdę duża, przestronna cerkiew. Ponoć w czasie największych świąt prawosławnych mieści się tam nawet 2.000 wiernych. Ciężko mi to sobie wyobrazić, ale powtarzam tylko co wyczytałam.

W tych kredowych pagórkach widocznych za dzwonnicami znajdują się wydrążone w skale cerkwie.


Zakaz robienia zdjęć z lampą, ale jedno jeszcze nikomu nie zaszkodziło:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz